Wij laten onze telefonische acquisitie uitbesteden

Als kleine organisatie die is begonnen als collectief met enkele freelancers zijn we uitgegroeid tot een volwassen bedrijfje, waarbij we onze dienstverlening en producten met veel liefde en plezier op de markt brengen. Er is alleen één probleem en dat is dat we geen van allen echte verkopers zijn. Natuurlijk zitten we soms wel eens met een klant om tafel, dat moet wel, want je moet uitleggen wat je maakt en doet. We hebben er echter wel voor gekozen dat we telefonische acquisitie uitbesteden aan Saleshelden. Hiervoor hebben we gekozen omdat:

  • Wij geen nieuw personeelslid wilde aannemen die de synergie in ons team kan verstoren
  • We echt alleen de expertise willen voor koude acquisitie
  • Saleshelden als zeer goed staat omschreven in onze markt
  • Zij begrijpen wat we doen en wat wij bieden

Telefonische acquisitie uitbesteden is voor ons wel even een ding geweest. Het lijkt dat je er eigenlijk mee aangeeft dat je niet goed genoeg je eigen product of dienst aan de man kunt brengen. Niets is echter minder waar. We zijn er juist heel erg goed in.

Telefonische acquisitie uitbesteden om gericht klanten te werven

Bij ons in de organisatie is het zo dat we allemaal heel hard meewerken aan alle elementen van een project. Dit is fijn want zo kunnen we multidisciplinair samenwerken, maar het heeft ook als nadeel dat iedereen helemaal vol zit in zijn planning. Er is gewoonweg geen tijd om nieuwe klanten te werven, met de klanten die we nu hebben. Dat lijkt een goed gegeven, maar je bent hierdoor altijd gebonden aan pieken en dalen in je werk en daarmee ook in de omzet. Dat is echt killing voor je organisatie, je mensen raken ervan gedemotiveerd en uiteindelijk zal iemand op zo’n moment de knoop moeten doorhakken om zelf maar in de telefoon te klimmen. Dit druist echter wel heel sterk in tegen wat wij als organisatie willen neerzetten, namelijk een bedrijf met enkel mensen die doen waar ze talent voor hebben, goed in zijn en wat ze leuk vinden om te doen. Dit is een creatieve aanpak, maar binnen een creatief bedrijf als het onze past dit juist uitstekend. Wanneer dan één iemand als het ware tegen zichzelf in moet gaan werken om nieuwe klanten binnen te halen, dan stappen we weg van ons basisprincipe en dat kan niet de bedoeling zijn. We kregen toen van een samenwerkingspartner te horen dat zij met Saleshelden in zee waren gegaan en hebben ze telefonische acquisitie laten uitbesteden aan hen. Nu was die naam al eens bij ons gevallen en dus zijn we gaan kijken op www.saleshelden.nl, om te zien of dit voor ons een passende oplossing is. Het is nu enkele maanden geleden dat we telefonische acquisitie lieten uitbesteden. Nu we een paar maanden verder zijn weten we dat we niet anders meer willen.

De juiste klanten op het juiste moment

Telefonische acquisitie uitbesteden betekent dat je duidelijke afspraken kunt maken over de soort klant waar je naar op zoek bent, het aanbod van producten en diensten dat je vooral bekendheid wilt geven en hoe je wilt dat je als bedrijf overkomt. Telefonische acquisitie uitbesteden gaat daarbij dus alleen om de acquisitie. Saleshelden legt het eerste contact, wekt de interesse en zorgt ervoor dat de potentiële nieuwe klant bekend is met wie wij zijn en wat we doen. Dit is een prima aanpak, omdat we dan kunnen inspelen op de wensen van de klant, die, al dan niet, latent aanwezig zijn. Dit heeft ons een stabiele stroom aan nieuwe opdrachten geleverd en wat ons betreft laten we voorlopig zeker de telefonische acquisitie uitbesteden.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn